Üliäge kogemus, mida tahan jagada

Täna, 25.05 & 30.05 jääb HIIT ära

Hei! Mul oli pühapäeval mega kogemus. Üks asi, mida tahaks kohe kõigile soovitada. Käisin emaga emadepäeva puhul hingamisteraapias.

Kes aga pikka juttu ei jaksa lugeda, siis trennide koha pealt on kõik praegu sama. Zumbad toimuvad tavapärastel aegadel, aga 3 HIIT trenni jäävad mai jooksul ära. 16.05; 25.05 ja 30.05 - HIIT ei toimu.
Ja tiu.ee/zumba lehe maksed toimivad ka jälle kenasti. (Kui ei toimi, siis kirjuta uuesti aadressiribale tiu.ee, sest äkki on mingi küpsis sinna jäänud.)

Lähemalt minu hingamisteraapia kogemusest

Täpsemalt käisime siis Juhan Noode hingamisteraapia sessioonil. Kuulasin Täitsa Pekkis podcasti Milline Mees Juhan Noode osa. Ja millegi pärast tundsin, et täpselt seda hingamise asja ma proovida tahaksingi.

Sessioon kestis tsipa üle 2 tunni. Alguses ta tutvustas mis saama hakkab. Siis venitasime puusad lahti, kuna sinna pidi kogunema kõige suurem pinge. Seejärel raputasime muusika saatel kogu keha, et ennast energiaga laadida. Ja enne hingamisega alustamist korraks veel istusime (mediteerisime) ja andsime sisse taotluse, mida sellelt hingamisseansilt ootame ja loodame, mida saavutada tahame.

Mina näiteks taotlesin lihtsalt keha pingetetest vabanemist. Peamine põhjus, miks sinna minna tahtsin, oligi see, et tunnen et mu kael on meeletult pinges ja isegi puhke asendis ei suuda puhata. Ja loomulikult igasugused muud pinged kehas.

(Ette ruttavalt võin öelda, et täielikult kaela pingest ei vabanenud, aga paremaks läks küll. Eks aeg näitab, kas teised vähem märgatavad pinged kadusid. Kindlalt aga saan väita, et see kogemus andis mulle tohutult uut energiat ja vastupidamist. Nii et uus, äge, meeldejääv ja emotsioonirikas kogemus 100% 🥰)

Ja siis algas hingamise osa. Suuga sisse ja välja. Sügavalt, enne õhk kõhtu ja siis alles läbi rinna välja. Alguses oli muidugi raske ja ma polnud kindel, kuidas see tund aega sügavat hingamist välja kujuneb. Aga poole pealt ei saanud enam arugi, et midagi teistmoodi teeks.

Mida ma sessiooni ajal tundsin?

Terve mu keha oli pingevärinates. Raske kirjeldada, aga ma reaalselt tundsin, kuidas see surin mu kehas liikus. Ja kujutasin ette, et see ongi see pinge, mis vabaneb. Kaelas oli surin peaaegu koguaeg, aga lisaks see liikus alakõhtu ja säärtesse ja õlgadesse jne. Ja ka silmad võbelesid kordamööda. Mingil hetkel tundsin end kui põrandasse liimitud, täiesti kindel, et end sel hetkel liigutada oleks olnud lausa võimatu.

Ühel hetkel ütles Juhan, et nüüd andke andeks kõigile, kellele vaja. Ja inimesed hakkasid nagu käsu peale järjest nutma. Ka mina. Võimatu oli seda peatada. Nutt lihtsalt tahtis välja saada.

Ja siis kõlas heledal lapse häälel eesti keelne laul emale ning paljud turtsatasid naerma. See kõik oli täiesti kontrollimatu. Tunne oli natuke nagu oleks kuskile hullude laagrisse sattunud. Aga samas see oli meeletult lahe.

Järsku kõlas jälle Juhani hääl, mis ütles, et 10 viimast sügavat hingetõmmet veel. Täiesti uskumatu, et see tund aega nii kiirelt mööda sai. Peale seda lamasime oma emotsioonide ja tunnetega veel pool tundi, et kuidagi sellest seisundist jälle välja tulla. Vahepeal kõlas muusika ja siis oli jälle täielik vaikus.

Kogu seansi kestel kostuv muusika oli ka nii hästi ajastatud. Väga suurepäraselt valitud taust, mis aitas nende emotsioonidega toime tulla.

Kuna inimesi oli suhteliselt vähe (meid oli vist 7) ja teadsin, et kõigil on silmad kinni, siis tundus see ruum väga turvaline. Mis sest, et hullu laagri moodi, aga tundsin, et võib oma emotsioone välja elada küll.

Mingil momendil tuli Juhan mu juurde ja surus õrnalt mu puusasid ja paremat käelaba. Ise tundsin sel hetkel, kuidas meeletu pinge vabanes neist kohtadest. Sama tunne valdas peale nutmist - keha lihtsalt lõtvus.

See kõik oli jube võimas. Kuna Juhan on oma sessioonid üles seadnud selliselt, et kõva häälega keegi oma kogemust jagama ei pea, siis teiste tundeid ma ei tea. (Mille eest ma olen tänulik, sest kohe sõnadesse panna oleks seda möödunud seanssi väga keeruline olnud panna.) Aga emaga ikka arutasime ning tema jaoks oli kogetu hoopis teistmoodi.

Nii, et kindlasti ei saa ma öelda, et minge ja tundke neid samu vapustavaid surinaid mis mina. Aga igale oma ja ju siis polegi kõigi kehadel vaja selliseid läbielamisi.

Küll aga soovitas Juhan peale seanssi oma kogemus kirja panna. Selle abil on ehk kõige lihtsam hiljem vaagida ja mõelda, miks midagi toimus.

Miks hingamissessioonist võiks abi olla?

Hingamine:

1. puhastab keha ja vabastab toksiine
2. vabastab pingest
3. lõdvestab vaimu/keha ja toob selgust
4. leevendab emotsionaalseid probleeme
5. leevendab valu
6. masseerib organeid
7. suurendab lihaseid
8. tugevdab immuunsüsteemi
9. parandab kehahoiakut
10. parandab vere kvaliteeti
11. suurendab toidu seedimist ja omastamist
12. parandab närvisüsteemi
13. tugevdage kopse
14. Õige hingamine teeb südame tugevamaks
15. Õige hingamine aitab kaalu kontrolli all hoida
16. tõstab energiataset ja parandab vastupidavust
17. parandab rakkude uuenemist
18. tõstab tuju

Inglise keeles rohkem infot.

Rohkem infot Juhani ja tema hingamise sessioonide kohta https://www.facebook.com/hingamisteraapia.

Mina igatahes soovitan sellist lahedat kogemust. Super asi mida teha kas üksi, sõbranna, elukaaslase, ema või kellega iganes, kellega tunned end koos mugavalt. Või miks mitte ka näiteks sõbrannade pundiga kohvikusse mineku asemel.

Maikuu graafik

Trennigraafik

ZUMBA Veskimöldre Keskuses E ja K kell 19.00
17.05; 22.05; 24.05; 29.05; 31.05

ZUMBA Ääsmäel ÄKKK Külakeskuses K kell 17.30
17.05; 24.05; 31.05

HIIT Möldre Majas - N kell 19.00
18.05; 25.05-ei toimu

HIIT Sauel, Tule 33 T kell 18.30
16.05-ei toimu; 23.05; 30.05-ei toimu

Zumba Gold Saue Päevakeskuses R kell 10.15 10€/kuu
19.05; 26.05

PILETID

Pilet osta sulas või https://tiu.ee/zumba või Stebbyst ⤵️

https://app.stebby.eu/pos/tiuzumba Anna ainult teada, kui Stebbyst ostad, sest minule infot ei tule.

1 trenni hind 6€ või soeta kuukaart.

KUUKAARDID:

  • 2x nädalas - 40€ (trenni hinnaks tuleb 4.4€)

  • 3x nädalas - 50€ (trenni hinnaks tuleb 3.9€)

  • 4x nädalas - 60€ (trenni hinnaks tuleb 3.4€)

(Kuukaarti võib osta igal hetkel, st ei pea ostma kuu alguses, vaid kehtib ikka 30päeva)

Trennis kohtume!